اگر تا به حال با یک رویداد غیرمنتظره مواجه شده اید که باعث ضرر یا خسارت شده است، شما تنها نیستید. چه برای گربه باشد چه کودک، یک اتفاق تصادفی می تواند به غیرمعمول ترین راه ها رخ دهد. گرت همینگ از شرکت بیمه آویوا می‌گوید: “از موارد غیرعادی روزمره تا کاملاً عجیب و غریب، ما با انواع مطالبات مشتریان خود مواجه می‌شویم. بیمه در مواقع غیرمترقبه و غیرمنتظره طراحی شده است – و همانطور که تجربه ما نشان می دهد، موقعیت های زیادی را می بینیم که قابل پیش بینی نبودند .” در اینجا برخی از مطالبات غیرعادی وعجیب و غریبی که شرکت های بیمه در طول سال ها دیده اند را با هم مطالعه می کنیم…

 

شیطنت های حیوانات

حیوانات خانگی و سایر حیوانات منبع متداول آسیب تصادفی هستند. چه سگی باشد که با تکان دادن دمش قوطی نوشابه را روی لپ‌تاپ می‌کوبد، یا یک گوسفند که صدای پارس سگی را از تلویزیون می‌شنود و به صفحه می‌پرد، دوستان چهارپای ما مسئول بسیاری از مطالبات عجیب و غریب بوده‌اند.

در سال 1975، یک سگ برای چرت زدن وارد ماشین شد. همانطور که دراز کشیده  بود، ماشین را از دنده خارج کرد و ماشین به سمت عقب رفت و به تیر آجری برخورد کرد.

هنگامی که یک مشتری در حال رانندگی بود، وقتی یک عنکبوت از پای او رد شد، وحشت کرد. این باعث شد که او با خودروی پارک شده برخورد کند.

در حادثه ای دیگر، یک گوزن به روی استخر روباز یکی از مشتریان سقوط کرد. حیوان به پوشش استخرآسیب رسانده و پوشش استخر را پاره کرده و باعث نشتی آن شد. در پایان خوش، یک موسسه خیریه حیوانات محلی، توانست از گوزن مراقبت کند و شرکت بیمه آویوا این خسارت را پرداخت کرد.

پس از اینکه کبوتری از دودکش پایین رفت و به فرش، زیور آلات و مبل‌ها آسیب رساند، یک خانواده مبلغ 8000 پوند دریافت کردند.

یک توله سگ هفت ماهه در کاردیف یک بطری یک لیتری روغن از آشپزخانه دزدید. پس از کشیدن آن به اتاق نشیمن، آن را روی مبل جوید و خسارتی به ارزش 953 پوند به بار آورد.

اگر حیوان خانگی دارید، اضافه کردن خسارت تصادفی به بیمه خانه شما می تواند یک حرکت عاقلانه باشد. گنجاندن این پوشش به شما کمک می کند تا در صورت وارد آمدن آسیب به خانه یا دارایی شما – از جمله آسیبی که توسط حیوان خانگی یا یک حیوان وحشی به وجود آمده باشد، از شما محافظت می کند.

آشفتگی و بی نظمی توسط کودکان

انگشتان کوچک و کنجکاو می توانند منبع هرج و مرج در خانه شما باشند.

در یک اتفاق ناشی از بدشانسی، پس از اینکه یک کودک کوچک لیوان کوکاکولا را روی لپ‌تاپ پدربزرگش ریخت، شرکت بیمه این مطالبه را دریافت کرد. تلاش برای خشک کردن لپ تاپ با سشوار، کلیدها را ذوب کرد و خسارتی به ارزش 239 پوند به بار آورد.

در حادثه ای دیگر، پدربزرگی در گیلدفورد، هنگامی که داشت تماس تصویری از طریق اسکایپ برقرار می کرد، نوه نوزادش را بالا نگه داشت تا او را از طریق اسکایپ نشان دهد. سپس نوزاد بلافاصله روی لپ تاپ استفراغ کرد و خسارتی به ارزش 437 پوند وارد کرد.

حوادث ناگوار قرن 19

بیمه قرن هاست که وجود داشته است. در حالی که رویدادهای خاص ممکن است در طول سال ها تکامل یافته باشند، ماهیت غیر معمول مطالبات مشتریان در بیش از صد سال تغییر نکرده است.

یک فروشنده در سال 1887 پس از آسیب دیدگی از ناحیه ساق پا هنگام بیرون راندن یک مرد مهاجم از محل کارش، 100 پوند دریافت کرد.

در سال 1888، یک پزشک اسکاتلندی پس از گاز گرفتن انگشتش در هنگام معاینه دهان بیمار، 15 پوند دریافت کرد.

و در یک حادثه ای دیگر، یک هتلدار لندنی در سال 1878 پس از اصابت چوب پنبه به چشمش پس از باز کردن یک بطری نوشیدنی، 25 پوند دریافت کرد.

 

مشکلات سفر

در حالی که دلیل مطالبات بیمه ی منزل می تواند از حیوانات گرفته تا کودکان نوپا باشد، مطالبات بیمه مسافرتی نیز می تواند از منابع عجیب و غریب مختلفی باشد.

در سریلانکا یک خانم پس از افتادن نارگیل روی سرش در حالی که آرام زیر درخت نشسته و مشغول مطالعه کتاب بود، در بیمارستان بستری شد. خوشبختانه بیمه‌گر او هزینه‌های درمانی او را تامین کرد.

در اعماق جنگل‌های بارانی مالزی، زوجی متوجه شدند که میمون‌ها تمام لباس‌هایشان را از اقامتگاه‌هایشان دزدیده و در سراسر جنگل پخش کرده‌اند. بیمه گر خسارت این حادثه را نیز به مسافران پرداخت کرد.

در یک سفر خانوادگی، بچه‌ها در حالی که خانواده‌شان برای شنا رفته بودند، دوربین فیلمبرداری را در شن‌های کورنوال دفن کردند. آنها نتوانستند جایی که دوربین را پنهان کرده بودند، پیدا کنند و بیمه گر 600 پوند کامل غرامت پرداخت کرد.

عدم مراقبت از دندان ها نیز منجر به مطالبات بیمه شده است. یکی از بازنشستگان در جریان بیماری دریا، پروتزهای مصنوعی خود را در یک کشتی تفریحی از دست داد.

در یک حادثه دیگر، یک مسافر کروز نیز دندان مصنوعی خود را از دست داد بطوری که وزش باد آنها را از دهانش خارج کرد. ظاهراً در آن زمان آواز می خواند! بیمه‌گران خسارت هر دو مستمری بگیر را جبران کردند.

در حالی که بعید است که مطالبه بیمه عمر شما به اندازه این نمونه‌ها غیرعادی باشد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از پرداخت سریع هر خسارت اطمینان حاصل کنید.

هنگامی که برای بیمه درخواست می دهید، بسیار مهم است که فرم پیشنهاد را صادقانه و دقیق تکمیل کنید. عدم افشای جزئیات خاص – برای مثال، شرایط پزشکی قبلی یا سیگاری بودن – می تواند به این معنی باشد که مطالبه شما در آینده رد می شود.

در حالی که بیمه‌گران به‌طور قاطع خسارت‌های بیمه را پرداخت می‌کنند، مهم است که هنگام پرداخت هرگونه پوشش، صادق باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار