دنیا پر از انواع خطرات است. بسیاری از ما با بیمه های مثل بیمه هاتومبیل، خانه و سلامت آشنا هستیم. احتمالاً نام بیمه عمر و بیمه دندانپزشکی را شنیده اید. اما دنیای بیمه شامل انواع بیمه های شگفت انگیز می باشد.

بیمه های عجیب غریبی مانند  بیمه روز عروسی، بیمه لاتاری، بیمه چند قلو، بیمه اعضای بدن، بیمه شغلی، بیمه ارواح، بیمه سقوط ماهواره، بیمه شورش تایلند، بیمه ساس، بیمه آدم ربایی بیگانه، بیمه جابجایی و … هستند. در اینجا چند بیمه نامه عجیب وغریب که در بازار امروز وجود دارند را از بین موارد ذکر شده، مختصرا بیان می کنیم.

بیمه عروسی

از بین تمام بیمه نامه های “عجیب”، شاید بیمه عروسی قابل درک ترین باشد، به خصوص زمانی که میانگین هزینه های عروسی همچنان در حال افزایش است.

با بیمه عروسی، عروس و دامادها می توانند از روز خاص خود در برابر کولاک و سیل و همچنین عکاسان مست و در برخی موارد، از زمانی که شما احساس می کنید برای عروسی کردن به اندازه ی کافی شجاع نیستید! محافظت کنند.بعبارت دیگر اگر عروس یا داماد، والدین عروس یا داماد یا هر یک از اعضای جشن عروسی، نتوانند در مراسم عروسی شرکت کنند، بیمه نامه می تواند خسارت وارده را پوشش دهد.

مانند سایر انواع بیمه، هزینه ای که برای بیمه عروسی می پردازید به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند مکان عروسی، تعداد کل مهمانان، اینکه آیا بیمه مسئولیت می خواهید، و میزان کل پوشش مورد نظرتان. زوج هایی که به شرکت های برتر بیمه عروسی مراجعه می کنند، می توانند به طور متوسط از 155 تا 550 دلار برای پوشش اولیه پرداخت کنند و پوشش مسئولیت اضافی حدود 185 دلار هزینه دارد. تعجب نکنید اگر حیوانات عجیب و غریب یا سلاح های گرم هزینه های بیمه شما را سر به فلک بکشاند!

 

بیمه لاتاری

 وقتی نوبت به برنده شدن در لاتاری می رسد، اگر شما مدیر یک شرکت باشید این شانس به نفع شما نیست! شما مطمئناً انتظار دارید کارمندانتان در روز بعد سر کار حاضر شوند. بیمه لاتاری، مدیران مشاغل را در برابر هزینه های استعفای ناگهانی کارمند به دلیل برنده شدن در لاتاری محافظت می کند.

اگرچه در ایالات متحده به طور گسترده در دسترس نیست، اما صاحبان مشاغل در انگلستان از این بیمه میتوانند استفاده کنند. شرکت‌هایی مانند Fielding’s Mann و Lloyd’s of London بیمه لاتاری را با قیمتی بین ۶۵ تا ۳۹۰ دلار، بر اساس تعداد کل کارکنان، ارائه می‌کنند.

 

بیمه چند قلو

 اگر شما یا شریک زندگیتان باردار هستید، ممکن است از پذیرایی از یک هدیه در زندگی خود هیجان زده باشید. اما اگر منتظر دو یا سه نوزاد یا حتی بیشتر باشید چه؟

در انگلستان می توانید از مزایای بیمه تولد چندقلو استفاده کنید، که والدین را از بار مالی ناشی از دوقلو، سه قلو و موارد دیگر محافظت می کند.

هزینه بیمه کردن دو (یا سه قلو) شما چقدر است؟  مارکوس هرن، یکی از شرکت های بیمه پیشرو ارائه دهنده این نوع بیمه نامه، معمولاً برای هر بیمه نامه، با پرداخت بین 2000 پوند (حدود 2600 دلار آمریکا) تا 5000 پوند (حدود 6556 دلار آمریکا) هزینه می کند.

 

بیمه اعضای بدن

 اگر معیشت شما بر اساس یک عضو بدن است، اگر دیگر نتوانید از آن برای دریافت چک حقوق خود استفاده کنید، چه کار می کنید؟ به عنوان مثال، بروس اسپرینگستین یک بار صدای خود را به مبلغ 6 میلیون دلار، دیوید بکهام پاهای خود را حدود 195 میلیون دلار و یا  اگون رونای (منتقد غذا) ذائقه ی خودش را 393 هزار دلار بیمه کردند.

البته، اعضای با ارزش بدن به افراد مشهور محدود نمی شود. اگر عضو اصلی پولسازشان آسیب ببیند، متخصصان مختلفی ممکن است با مشکلات مالی مواجه شوند. به عنوان مثال، یک جراح که دیگر نمی تواند از دستان خود برای عمل استفاده کند یا آشپزی که دیگر نمی تواند طعم خلاقیت های خود را بچشد، ممکن است امرار معاش خود را از دست بدهند.

 

بیمه آدم ربایی

 نگران خطر ربوده شدن هستید؟ بله، بیمه برای این هم وجود دارد!

بیمه آدم ربایی، قبوض پزشکی پس از آدم ربایی را پوشش می دهد. حداقل سه شرکت بیمه مختلف (در فلوریدا مرکزی و لندن) بیمه نامه ربوده شدن بیگانگان را می فروشند و حتی برخی از آنها مطالبات خود را پرداخت کرده اند! اگر می‌خواهید از خود یا یکی از عزیزانتان در برابر ربوده شدن غیرمنتظره بیگانگان محافظت کنید، می‌توانید یک بیمه مادام‌العمر به قیمت 19.95 دلار برای 10 میلیون دلار پوشش، تهیه کنید.

 

بیمه اسباب کشی

 روند جابجایی، با درجه ای از خطر همراه است که اکثر افراد فوراً آن را تشخیص نمی دهند. بیمه جابجایی برای کسانی که نگران وضعیت وسایل خود در حین جابجایی هستند، در دسترس است. بیمه جابجایی را می توان به طور معمول از یک شرکت حمل و نقل خریداری کرد. در ازای آن، این شرکت تضمین می کند که هر گونه وسایل شخصی آسیب دیده یا گم شده، منجر به نوعی غرامت خواهد شد.  پرداخت این غرامت می تواند به صورت یک کالای تعمیر شده، کالای جایگزین یا تسویه نقدی باشد.

 

بیمه ارواح

 در این بیمه نامه خانه های قدیمی که صاحب خانه احتمال وجود روح در آنها را می دهد بسته به متراژ منزل بیمه می شوند.

 برای بسیاری از ما ایرانیان، انواع عجیب و غریب بیمه که در بالا ذکر شد، لزوماً ارزش پرداخت هزینه را ندارد، حتی اگر مبلغ آن اندک باشد. اما برای برخی از مصرف کنندگان در سراسر دنیا، برای حفظ آرامش خاطر، پرداخت این مبالغ ارزش دارد. به علاوه، اگر طوفان برف عروسی شما را خراب کند، اگر کل دفتر شما در لاتاری برنده شود، یا اگر توسط یک بیگانه ربوده شوید، ممکن است متوجه شوید که یکی از این بیمه نامه های عجیب و غریب می تواند به جبران هزینه های غیرمنتظره کمک کند . مهم نیست چقدر بعید باشد!

 

تهیه مطلب: ف.زارعیان تیم تحریریه حامی تو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار