عزم راسخ

بعضی‌اوقات کوچک‌ترین تصمیم‌ها می‌تواند تعادلی در زندگی ما انسان‌ها به وجود بیاورد. البته این سخن برای «برنت بودوین»، به سادگی تعویض نکردن دستگاه پخش سی دی ماشینش است، دستگاهی که 9 سال پیش به خاطر اینکه دختر سه ساله اش سکه داخل آن انداخته بود، خراب شده بود. بودوین، عضو انجمن «ام دی آر تی» با دو سال سابقه کار از ایالت سنت کاترینز، آنتاریو کانادا می‌گوید:

«برایم مهم نیست که هرلحظه احساس آرامش داشته باشم. به‌خصوص اگر میلیون‌ها مایل در ساعت بر هر نقطه‌ای بروم.»

گام‌های ابتدایی یک فرد در جهت تقویت اراده

همچنین بخشی از مسئله بدین جهت است که برنت اطمینان می‌یابد هر هفته، دو یا سه بار به استخر برود، حرفه‌ی شناگری خود را در مکانی بی‌وقفه و آرام ادامه دهد تا ذهن خود را برای تأمل و دوری از افکار پیچیده مهیا سازد . بنابراین حتی اگر او ساعت 5 صبح بیدار شود که دخترش را به تمرین شنای خود ببرد (او دو دختر 11 و 13 ساله دارد و هفته‌ای حداکثر 10 نوع تمرین انجام می‌دهند.)، مربی‌گری هر دو تیم بیس‌بال دخترانشان انجام دهد، به سفرهای پدر – دختری با قایق بروند یا به‌عنوان مشاور مالی موفق در کنار همکارش، آئورا. آل تنکاک که 18 سال عضو انجمن «ام دی آر تی» بوده، کار کند. بازهم می‌تواند وقت کافی برای انجام اعمال شخصی خود در نظر بگیرد.  (بهتر است این را هم بگویم که او برخلاف دوندگان یا دوچرخه سواران، همراه با موسیقی به دویدن و کوهنوردی می‌رود تا تمرکز بیشتری روی مناظر و هوای اطراف داشته باشد.)

عزم راسخ: دریچه‌ای رو به پیشرفت

این عزم راسخ در اوایل و غالباً هنگام صحبت با بودوین پدیدار می‌شود که او بین شنا و کسب ‌و کارش تداخل می‌بیند؛ زیرا او پیش‌تر احساس می‌کرد که در هر دو وجهه‌ی کاری به ‌اندازه کافی خوب نیست. در زمینه شنا، او وارد دانشکده شد و در اولین قدم فهمید که کند‌ترین سرعت را در بین هم‌تیمی‌های خود دارد، بنابراین او تمام تلاش خود را کرد تا به سریع‌ترین شناگری که سال‌ها مدنظرش بود، تبدیل شود. اولین سال حضور وی به‌عنوان مشاور که تقریباً مربوط به 20 سال گذشته است، تنها 14 هزار دلار درآمد کسب کرد اما مانند کاری که در زمینه شنا انجام داده بود، پافشاری کرد، از دیگران آموخت و درآمدش را سالانه تا 50 درصد بهبود داد.

او در این باره می‌گوید:

«بسیاری از مردم در این کسب و کار می‌آیند و می روند زیرا کاری بسیار دشوار است. خب من هم شخصی بودم که هنوز هم این‌جا مشغول هستم.»

نقش مفید عزم راسخ در غم انگیز ترین واقعه زندگی فرد

این نیروی محرک و قابل‌اطمینان بخشی از موفقیت او در جذب مشتری است که تاکنون تمام مشتری‌های بودوین از مراجعه‌کنندگان سایر مکان‌ها و  بیشترشان هم زنان بیوه هستند. تعدادی زیادی از آن‌ها پس از سال 2004 که بودوان پدرش را از دست داد، به وی سر زدند که در واقع پدرش اولین مشتری بود که شخصاً بیمه‌نامه زندگی وی را فروخت.

بودوین‌ با اشاره به جایگاه تاثیر برانگیز مادرش در یک جامعه 5 هزار نفری که پس از فعالیت طولانی مدتش در بانک با آنها آشنا شده بود، می‌گفت: «خانم‌ها از مادرم می‌پرسیدند که چطور با این کار کنار اومدی؟» بعد مادرم در جواب به آن‌‌ها می‌گفت: پسرم می‌تواند به شما کمک کند.

با شروع گفتگوی ما، بودوین اظهار داشت که پس از 15 سال از مرگ پدرش براثر سرطان، مادرش یک بسته‌ی باز نشده از تیغ‌های ریش‌تراش پدرش به او داده که سال‌ها صرفاً به علت وابستگی عاطفی پیش خود نگهش داشته بود.

عزم راسخ؛ گام بی تبعیض در کسب موفقیت

سپس در پایان گفتگو، بودوین از وجه اشتراکش با دیگران رونمایی کرد؛ او همچنان با ماشین ولو استیشن مدل 2006 رانندگی می‌کند که یک دستگاه سی دی پخش‌کن شکسته در درونش دارد  و 357 هزار کیلومتر که تقریباً معادل 222 هزار مایل می‌شود، پیمایش نموده است و از همه مهم‌تر کسب ‌وکارش است که نوعی آرامش در زمینه ارائه راه‌حل‌ها و ذهنی قابل‌اعتماد برایش به وجود می‌آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار