موفقیت خوشبختی

موفقیت همان خوشبختیست؟ آیا افرادی که موفق هستند خوشبخت هم هستند؟ یا افراد خوشبخت موفق؟ در این مقاله میخواهیم درباره مسیرهای خوشبختی بیشتر بدانیم. ناتالی کوگان برای اینکه خوشبختی را بیابد، دست به هر کاری میزد و بعضا اشتباهاتی را انجام میداد. برخی از این اشتباهات، شکست‌های بسیاری را نیز به همراه داشت ولی در نهایت باعث شد او مسیر موفقیت مالی و شادی واقعی را پیدا کند. وی در Soviet Union سابق به دنیا آمد و در سن 13 سالگی برای ادامه زندگی، به همراه خانواده‌اش به آمریکا رفت. آنها کلا 600 دلار داشتند که مبلغ بسیار ناچیزی برای زندگی در آمریک بود. این وضعیت در همان اوایل باعث شد تا کوگان به این فکر کند؛ «کسی خوشبخت است که از لحاظ مالی به موفقیت رسیده باشد» . این باور منجر شد که او در بزرگسالی برای رسیدن به خوشبختی حقیقی، نهایت تلاش را خود را بکند.

ناتالی کوگان در یک کنفرانس جهانی که در سال 2019 در بزرگترین شهر استرالیا (سیدنی) برگزار شد، گفت:« من هیچگاه فرصت نکردم استراحت کنم و برای اینکه بتوانم از زندگی بسیار خوبی که برای خود ساختم، لذت کافی را ببرم، اصلا در کارم وقفه ایجاد نکردم.»

وی ادامه داد:« شاید به این فکر کنید که وقتی از لحظات حال کمتر لذت می‌بردم، باعث می‌شد تا از رسیدن به خواسته‌هایم دورتر و دورتر شوم.»

کوگان مطابق ملاک‌های هر فردی، پیروز بود. او در دهه بیست، سرمایه داری پیشرو شد و جایگاه‌های برتری را در شرکت‌های بزرگ بدست آورد.

او گفت:« سوختم.» « من همچون یک انسان، رهبر و حتی مادر به زحمت کار می‌کردم. من باعث شکست تیم‌هایم شدم. همان‌هایی که تیم من بودند و من پس از شکست‌های متوالی نیاز به همراهی و کمک داشتم» .

اینها موجب شد تا ناتالی علاوه بر اینکه ساعت‌های زیادی را در دفترش بگذراند، در جاهای دیگری به دنبال سرور و نشاط باشد. بنابراین به سمت جست‌وجو و تحقیق رفت. آنچه او از این تحقیقات بدست آورد؛ خوشبختی، پیروزی و سلامت عاطفی بود که همه اینها می‌توانند برای او ملاک‌های از موفقیت باشند. بنابراین؛ او وادار به تغییر خود شد. سه تغییر در نوع تفکر باعث شد تا او بتواند در پی جستجوی موفقیت دائم باشد.

  • از سلامتی و خوشبختی عاطفی خودتان به عنوان یک موهبت بزرگ استفاده کنید.

وقتی ما به دنبال خوشبختی (به عنوان یک نتیجه از دستاوردهای خود) هستیم، بطور بی‌پایان نتایج را دنبال می‌کنیم. وی گفت:‌«ما خودمان را خسته کرده، سلامت جسمی و روحی خود و افرادی که برای ما مهم هستند و در طول مسیر ما را یاری می‌کنند را فدا می‌کنیم.»

بررسی‌ها و پژوهش‌ها ثابت می‌کند که خوشبختی، عملکرد موفقیت نیست. چه بسا امری ضروری در آن محسوب می‌شود ولی مردم شاد کسانی هستند که:

  • در محل کارشان تصمیمات بهتری می‌گیرند.
  • از روابط استوار لذت می‌برند.
  • پول بیشتری بدست می‌آورند و در طول عمر خود، موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کنند.

2) خوشحال بودن به این معنا نیست که همیشه مثبت باشید.

ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که در هر ثانیه از زندگی، شادی را بیابیم. بعضی از لحظه‌های زندگی همراه با سختی، استرس و حتی غم می‌گذرد. بجای اینکه به راه‌های نرسیدن به هدف یا به مشکلات مسیر فکر کنیم، باید تمام تمرکز و عواطف و احساساتمان را در جهت راه‌های رسیدن به هدف متمرکز کنیم.

3) شما نمی‌توانید در ابتدا خوشبختی را درک کنید. بلکه برای رسیدن به آن باید تلاش کنید.

خوشبختی واقعی و همیشگی، نتیجه یک اتفاق خارج از زندگی روزمره نیست. خوشبختی مهارتی است که می‌توانید مانند مهارت‌های دیگر، با تمرین و تکرار آن را بهتر کنید. مثلا با قدرشناسی از دیگران، خوشحالی و خوشبختی را احساس خواهید کرد.

کوگان گفت:« قدرشناسی به ما کمک می‌کند که از بسیاری از لذت‌های که در زندگی و مغز ما به عادت تبدیل شده است، صرف نظر کنیم.»

زمانی که قدرشناس باشیم؛ از تمامی تعصبات منفی دور خواهیم شد و احساس شادی را در جای جای زندگی پیدا خواهیم کرد.

1 پاسخ
  1. محسن
    محسن گفته:

    (ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که در هر ثانیه از زندگی، شادی را بیابیم. بعضی از لحظه‌های زندگی همراه با سختی، استرس و حتی غم می‌گذرد. بجای اینکه به راه‌های نرسیدن به هدف یا به مشکلات مسیر فکر کنیم، باید تمام تمرکز و عواطف و احساساتمان را در جهت راه‌های رسیدن به هدف متمرکز کنیم.) بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار