مشاور مالی

از نظر دیوید، ام بلانچت ( رئیس قسمت تحقیقات امور بازنشستگی) ارزش مشاور مالی به فروش کالا و با انتخاب نوع سرمایه گذاری نیست. ارزش شما در ” همه آن چیزی است که برای کمک به مشتریان در دستیابی به هدف مخصوص به خود می توانید انجام می دهید”

درآمد بازنشستگی به صورت شگفت آوری پیچیده است، با این حال شما می توانید کارهایی را انجام دهید که به مشتریانتان برای خلق درآمد بیشتر کمک کند.”

علل مخفی ناکامی مشتریان در هدفشان را بیابید

یک مدیر مالی می تواند سهام و اموال سرمایه گذاری مشتریانش را مدیریت کند. کاری که آن ها انجام نمی دهند این است که به نیازها، اهداف مشتریان و همه متغیرهایی که بر آن ها تاثیر می گذارد توجه کنند.

یک مشاور خوب، هم کارآگاه حرفه ای و هم یک مربی دلسوز است. وظیفه شما به عنوان مشاور این است که سوالاتی بپرسید و متغیرهایی را کشف کنید که می تواند بر نحوه پیش بینی نیازهای درآمدی مشتریان بازنشسته شما تاثیر بگذارد.

متغیرهایی که مشاور مالی باید در نظر بگیرد :

  • طول مدت زمان بازنشستگی آن ها چه میزان است؟
  • چه زمانی مشتریانتان قصد توقف کار را  دارند؟
  • میزان امید به زندگی آن ها چقدر است؟
  • مشتری چه میزان پول انتظار دارد سالانه هزینه کند؟

مشتریان اغلب متوجه این نکته نمی شوند که آن ها در دوران بازنشستگی متفاوت با سایر زمان ها پول خرج می کنند. آنها پول را مثل زمان کاری خرج نمی کنند، آن ها به شیوه ای خرج می کنند که انگار هر روز جمعه است. مشاوران سپس می توانند بر دیگر مناطق نگاهی بیندازند، مانند:

  • مدیریت بحران
  • بدهی مالیاتی

آیا این فرمول یکسان است؟

حتی اگر فقط یکبار شما جواب تمام سوالات را داشته باشید، کار شما به عنوان مشاور مالی با قرار دادن جواب ها در یک فرمول ذهنی از پیش تعیین شده ساده نخواهد شد.

بلانچت از قانون 4%  استفاده می کرد مانند:” شما می توانید 4% از موجودی اولیه را زمانی که یک نفر بازنشسته می شود انتخاب کنید. اگر شما 1 میلیون دلار سهام دارید، شما می توانید هر سال 40 هزار دلار بیرون بکشید. شما باید مقدار برگشتی هر ساله را بوسیله تورم 30 ساله در نظر بگیرید.

طبق نظر بلانچت: ” قوانین بر پایه گمانه زنی هایی ساخته شده که شما در طولانی مدت با ارزیابی نرخ بازگشتی به دست آورده اید، حتی اگر این نرخ های بازگشتی پیش بینی شوند، ممکن است مشتریان شما قابل پیش بینی نباشند.”

“اگر مشتری شما تا سن 95 سالگی هم زنده بماند و 4% خود را دریافت کند، در صندوق بازنشستگی خود مقدار کمی باقی خوهد ماند و یا اگر مشتری شما تا سن 110 سالگی پیش بینی شود که زنده بماند، دوران بازنشستگی آن ها با لذت زیادی همراه نخواهد بود، حتی اگر در سن 95 سالگی مقدار زیادی هم پول داشته باشند.”

به عنوان مشاور مالی ، شما باید هدف هر کدام از مشتریان خود را به صورت مجزا دریافت کنید و به دنبال راه حل های مختلف بگردید. شما می توانید با مدیریت سرمایه بیشتری را جذب کنید تا مشتریان شما به اهدافشان برسند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار