خوشبختی - موفقیت مالی

ناتالی کوگان همیشه تلاش می­کرد تا از هر اشتباه خود راهی برای شادی پیدا کند. و در نهایت، آن شکست ها ، ناتالی را در مسیر یافتن شادی واقعی و همچنین موفقیت مالی قرار داد. کوگان در اتحاد جماهیر شوروی سابق متولد شد. هنگامی که تنها 13 سال داشت، به همراه خانواده­اش به ایالات متحده آمریکا سفر کرد. در آن زمان، آن­ها فقط 6 چمدان و 600 دلار پول داشتند. به هر حال با آن ضعف مالی، کوگان ساختن اعتقاد خود یعنی، شادی و خوشبختی برابر موفقیت مالی است را شروع کرد.

زمانی که کوگان بزرگ شد، به سختی کار می­کرد تا بتواند، امید و آرزوهای خودش را به سمت خوشبختی واقعی رهبری کند. وی میگفت :

من هیچوقت زمانی را صرف استراحت نکرده ام و هیچوقت زمان طولانی را برای لذت بردن از زندگی فوق العاده­ ای که ساختم، کنار نگذاشته ­ام.

کوگان این جمله را در کنفرانس جهانی MDRT سیدنی استرالیا در سال 2019 بیان کرد. و همچنین گفت:

آرام باشید و از تک تک لحظات لذت ببرید؛ این حس مانند این است که فقط آرامش می­ تواند باعث دستیابی بیشتر و بیشتر به موفقیت شود.

از نظر همه ی استاندارد­ها ، کوگان آدم موفقی بود. در 20 سالگی، او یک سرمایه ­دار پیشرو و موفق بود. و یکی از مقام­ های بلند پایه شرکت­ های مک کینزی در منهتن به شمار میرفت. Hudson Ventures به عنوان تنها زنی که با او کار کرده است عضو هیئت مدیره Constant Contact می­ شود و در آزمایشگاه­ های پیشرفته مایکروسافت موسوم به Microsoft’s state-of-the-art Future کار کرده است.

در دو دهه متوالی او به طور دیوانه ­واری به دنبال خوشبختی در سخت کار کردن گشت، اما خوشبختی به سراغ او نیامد. او به بن بست رسید. کوگان گفت:

من به سختی تلاش می­کردم. به عنوان یک رهبر، به عنوان یک مادر و به عنوان یک انسان. اما من شکست خوردم و همه تیمم را از دست دادم. یعنی افرادی که به من وابسته بودند. و حالا من نیاز به کمک داشتم.

این موضوع باعث شد تا او دنبال خوشبختی در جاهای دیگری بگردد، نه فقط در ساعات طولانی در دفتر کار ماندن! . به جای کار­های قبلی ناتالی شروع به تحقیق کرد. چیزی که او پیدا کرد خوشبختی، احساس سلامتی و موفقیت بود. اگرچه نیاز بود تا او طرز تفکرش را عوض کند. سه تغییر در طرز تفکرش او را قادر ساخت تا به موفقیت پایدار برسد.

 

احساس سلامتی و خوشبختی را به عنوان یک دست آورد برای موفقیت خود قرار ندهید.

کوگان می­ گوید: وقتی ما به دنبال خوشبختی در نتایج کارخود به عنوان یک دست آورد می­ گردیم، انگار فقط دنبال نتایج بی پایان هستیم. ما خودمان را به شدت خسته می­ کنیم و احساسات و سلامتی جسمانی خود را قربانی می­ کنیم در حالی که دیگر چیزها نیز در این راه برای ما بسیار مهم هستند. تحقیق­ات نشان می­ دهد که خوشبختی نتیجه موفقیت نیست اما به طور زیادی در آن دخیل است. مردم خوشحال:

  • قادرند در محل کار تصمیمات بهتری بگیرند.
  • از روابط قوی­ تر لذت می ­برند.
  • پول و موفقیت بیشتری در زندگی­شان بدست می ­آورند.

 

خوشحال­تر بودن به معنای همیشه مثبت بودن نیست.

ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم تا در همه لحظات شاد باشیم. گاهی اوقات زمان­ هایی در زندگی ، به شدت سخت ، پر از استرس و غم انگیز می ­گذرد. به جای اینکه وانمود کنیم آن­ها وجود ندارند یا به افکار دیگر بپردازیم، نیاز داریم تا از همه آن احساسات و زمان­ ها درس بگیریم، حتی از سخت­ ترین آن­ها.

 

خوشبختی و خوشحالی فقط چیز­هایی که شما احساس می ­کنید نیست، بلکه آن چیزی است که شما انجام می ­دهید.

در اصل، دوام خوشبختی نتیجه چیز­هایی که در اطراف ما اتفاق می افتد، نیست. بلکه یک مهارت است، و شما هر مهارتی را می توانید با تمرین کردن پرورش دهید. شما می ­توانید مهارت شادی خود را با تمرین­ های مستمر سپاس ­گذاری و قدردانی بهبود ببخشید.

کوگان می­گوید: قدردانی و سپاس­گذاری به ما کمک می­ کند تا قدردان تمام چیز­های لذت بخشی که هم اکنون در زندگی خود داریم باشیم. با حس قدردانی ما می­توانیم با افکار منفی و احساسات منفی خود مقابله کنیم و شادی بیشتری در تک تک لحظات زندگی خود پیدا کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار