مشتری ایده آل و مشتری تاپ

گاهی اوقات، به عنوان مشاوران مالی، مشتریان تاپ را با مشتریان ایده آل اشتباه می گیریم و چیزی درباره برخورد با مشتری های تاپ و ایده آل نمیدانیم.  با این وجود اختلافات مهمی میان این دو وجود دارد. برای من، مشتریان ایده آل بهانه رفتن به سر کار در صبح شنبه هستند. از طرفی دیگر برخی از مشتریان تاپ شما می توانند سبب در خانه ماندن شما باشند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مشتری برای شما مناسب نیست.  شاید شخصیت مشتری با شما هماهنگ و سازگار نباشد. یا شاید آنها شما را به دیگران ارجاع ندهند و یا آنها هیچ کدام از قدم های اشتباه مشاور را قبول نکنند. (منظور اشتباهاتی است که به ندرت اتفاق می افتد) . من تعداد زیادی از این مشتریان را تا کنون ملاقات کرده ام اما فاکتورهایی وجود دارد که به من می گوید این مشتری ایده آل نیست.

 

مشتری ایده آل من در این چهار دسته گنجانده می شوند:

  • سودآوری زیادی دارند
  • پرسش سوالاتی برای درک سوژه همکاری
  • از یکدیگر خوشمان می آید
  • افراد دیگری را به من ارجاع دهند

 

اگر همه معیارهای بالا را در بر داشته باشند ، آنها در لیست مشتری ایده آل من قرار خواهند گرفت. شما ممکن است فاکتورهای مختلفی برای مشتریان ایده آل خود تعریف کرده باشید، اما اگر از مصاحبت با آن ها لذت می برید به این معناست که آن ها مشتری ایده آل شما هستند.

 

فضایی برای مشتریان ایده آل

مشتریان ایده آل زیادی وجود دارند که در انتظار کار با شما هستند به جای این که تنها یک مشتری “تاپ” (فقط بر اساس درآمد) داشته باشید که دوست ندارید با او کار کنید، مشتریان تاپ خود را تشویق کنید تا با کسانی که ممکن است مناسب تر باشند، کار کنند. این کار به شما اجازه می دهد زمان بیشتری برای پیدا کردن مشتریان ایده آل خود داشته باشید.

خبر خوب این است که در هنگام یافتن مشتری، شما مشتریانی را که در ذهن دارید خواهید یافت، اما خبر بد این است که ممکن است که شما به صورت مشخص در مورد ویژگی های مشتری ایده آل خود مطمئن و دقیق نباشید. برای من، مشتری ایده آل یک پزشک یا دندان پزشک، با سن بین 30 تا 40 سال، متاهل و یا با قصد ازدواج، قصد داشتن فرزند و اغلب به همراه وام خودرو یا وام دانشجویی هستند.

این افراد بیشتر به بیمه احتیاج دارند، با توجه به این موضوع که شناخت و درک طرف مقابل در برابر مواجهه با مشتریان فعلی بسیار آسان تر است، اما خیلی از افراد در برخورد با مشتری هیچ ایده ای برای کمک و حتی درک آن ها ندارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار