متفاوت بودن در کسب و کار

هر انسانی در زندگی خود ناحیه امنی دارد که خیلی دوستش دارد و خارج شدن از آن کار آسانی برایش نیست. یکی از افرادی که تلاش کرده محدودیت‌های خود را بسنجد «برندن شیرالی» بوده است. او زمانی به این موضوع فکر کرد که  بیش از 75 پا زیر آب بود و یک ماهی 40 پوندی هم دنبالش می‌کرد. در آن زمان بود که دیگر نمی‌توانست به کار، موعد تحویل پروژه، ترس یا حتی شیر خانه‌اش که چکه می‌کرد فکر کند. در چنین شرایطی چیزی که ذهن انسان را به خود درگیر می‌کند خطری است که بیخ گوشش ایستاده و در عین حال هدف نهایی است که باید بر روی آن متمرکز شود.

غواصی زیر آب یکی از سرگرمی‌های هیجان انگیزی است که درس‌های زیادی از آن می‌توان برای کسب وکارها گرفت. برندن یکی از افرادی است که غواصی زیر آب را سال‌هاست به عنوان سرگرمی دنبال می‌کند و معتقد است اتفافاتی که در این شرایط رخ می‌دهد می‌تواند درس‌های آموزنده‌ای برای کسب وکارها داشته باشد. او در این باره می‌گوید:

تنها راه برای رشد کسب وکارها کسب تجارب جدید است. چه این تجربه یک سرگرمی جدید، تغییر برنامه روتین زندگی یا حتی مخالفت کردن درباره یک عقیده محبوب در محیط کار باشد. خارج شدن از ناحیه امن زندگی می‌تواند زیبایی‌ها و حتی مزایای خاص خودش را به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید متفاوت باشید باید متفاوت هم فکر کنید.

غواصی زیر آب؛ به خطرات آن می ارزد؟

کوسه‌ها همه جا هستند. خوب حالا سوال اینجاست که شیرالی چگونه توانسته است با این مشکل دست و پنجه نرم کند؟  خودش که اینگونه توضیح می‌دهد:

من عاشق نقل قول‌ها هستم. زمانی که شما نگاه تان را به یک موضوع تغییر می‌دهید حتماً از زاویه دیگری بهش فکر می‌کنید . در چنین شرایطی است که موضوع پیش رویتان هم تغییر می‌کند. یکی از دوستانم همیشه بهم می‌گفت هر وقت از کوسه‌ها می‌ترسم به این موضوع فکر می‌کنم که سالانه تعداد افرادی که توسط انسان‌ها کشته می‌شوند بیشتر از تعداد افرادی است که توسط کوسه‌ها خورده می‌شوند.  پس هر وقت احساس اضطراب و نگرانی دارم به این ها فکر می‌کنم. شاید به نظر عجیب برسد اما همین موضوع باعث می‌شود از ناحیه امنم خارج شوم. کافیست به مشکلات از زاویه دیگری نگاه کنید.

غواصی چه ربطی دارد با کسب وکار

همه ما خیلی خوب می‌دانیم که تغییر کردن در زندگی اصلاً کار ساده ای نیست اما آنچه شما را به این موقعیت رسانده است دیگر نمی‌تواند کمک تان کند. همه چیز به همان مثالی که درباره ماهی زدیم بر می‌گردد. به کوسه‌هایی که پشت سرتان در حال حرکت هستند نگاهی بیندازید، سعی کنید بر روی کاری که  انجام می‌دهید متمرکز شوید و در نهایت به اهدافی که در سر دارید برسید.

 اسکی هلی( هلی اسکی):

یکی از جذاب ترین ورزش‌هایی که در دنیا وجود دارد اسکلی هلی یا همان هلی اسکی است. در این ورزش شما به کمک هلیکوپتر به نوک قله می‌روید ، آنجا پیاده می‌شوید و باید خودتان را به پایین کوه برسانید.  شاید هیچ کدام تان تا به حال این ورزش را امتحان نکرده باشید چون دوست دارید به جایی بروید که بارها بهش سفر کرده‌اید و درباره اش اطلاعات کافی دارید.  چه در حال اسکی باشید یا اینکه در سفر شخصی خودتان در زندگی قرار داشته باشید باید مسیری برای خود تعیین کنید.  سفری که پیش رو دارید بسیار طولانی و پر فراز و نشیب است و به انگیزه زیادی نیاز دارد. در این مسیر ممکن است با خطرهای متعددی مواجه شوید اما هرچقدر خطری که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید بزرگ باشد پاداشتان هم بزرگ‌تر خواهد بود.

ارتباط این موضوع با کسب وکار شما چیست؟ همیشه به سراغ چالش‌هایی که پیش رویتان قرار می‌گیرد بروید و هرگز از آن‌ها فرار نکنید. از همه افرادی که دور و برتان هستند کمک بگیرید. شما می‌توانید از شرایط دشوار درس بگیرید و بعدها در کسب وکارتان از آن استفاده کنید.

 سفرهای عجیب و غریب در کسب و کار

همه ما دوست داریم به مقاصدی که از آن‌ها شناخت داریم سفر کنیم.  اشکالی هم ندارد اما خیلی‌ها مثل شیرالی ترجیح می‌دهند به جاهایی که کمتر شناخته شده است بروند. سفر کردن به مناطق مختلف دنیا بهتان کمک می‌کند تجربه‌های جدیدی به دست آورید و رشد کنید.  توجه عمیق داشتن به محیط اطراف همیشه مهم است اما زمانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنید که سنت‌های منحصر به فردی دارند این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. در این سفرها با سنت‌هایی آشنا خواهید شد که قبلاً به آن فکر هم نمی‌کردید.

چه درس‌هایی از این موضوع می‌توان برای کسب وکارها گرفت؟ به جای اینکه همیشه به محیط تخصصی و شخصی خود فکر کنید اولویت شما باید  توجه کردن به افراد یا موقعیت‌هایی باشد که جلوی رویتان قرار می‌گیرد. به این فکر کنید که کجا هستید، چه کاری انجام می‌دهید. در لحظه زندگی کنید. حضور ذهن داشته باشید و به اتفاقاتی که پیرامون تان رخ می‌دهد خوب توجه کنید.

 فوتبال دانشگاهی؛ رقابت با خود یا با دیگران

فوتبال بازی کردن در دانشگاه  یکی از مواردی است که خیلی‌ها تجربه اش می‌کنند. شیرالی هم این تجربه داشته است. او خیلی خوب می‌دانست که نمی‌تواند سریع بدود،  قوی یا با استعداد نیست. اما هیچ وقت زمانش را صرف این مقایسه‌های الکی نکرد. او همیشه با خودش رقابت می‌کرد و می‌خواست تا جایی که می‌تواند بهترین باشد.

چه درس‌هایی می‌توان از این موضوع برای کسب وکارها گرفت؟  موضوعی که مطرح کردیم فقط  به ورزش مربوط نمی‌شود. همه  افراد موفقی که در دنیا هستند کارشان را از گام‌های کوچک شروع کرده‌اند. آن ها برای اینکه پایگاه مشتریانشان را بسازند سخت تلاش کرده‌اند. این موضوع درباره شیرالی هم صادق بوده است. پس هوشمندانه کار کنید، کارهایتان را اولویت بندی نمایید و سعی کنید خودتان را با تغییرات وفق دهید. اگر می‌خواهید تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید نگویید من نمی‌توانم.

فقط از خودتان بپرسید چگونه باید این تغییر را در زندگی ام یجاد کنم. متفاوت فکر کنید. به عقاید و ترندهایی که هست فکر کنید. معیارهای مستقلی برای خودتان داشته باشید و هرگز تسلیم نشوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار