از قافله تحول دیجیتال جا نمانید!

تحول دیجیتال شامل تغییر در عملکرد سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوری تحول‌آفرین است و زمانی قادریم مدعی تحول دیجیتالی باشیم که این فناوری‌ها، تجربه‌های ذینفعان، مدل‌های کسب‌وکار و فرایندهای عملیاتی‌مان را به شکلی مطلوب زیر و رو کرده باشند.

از قافله تحول دیجیتال جا نمانید!

در این روزها که بحران کرونا زندگی‌ها را تحت‌تاثیر خود قرار داده، همراه شدن هر چه بیشتر با قافله‌ی تحول دیجیتال، موجب مدیریت و سازماندهی بهتر امور و کسب‌و کارها خواهد شد. مسائل اقتصادی و شغلی و در نتیجه کاهش درآمدها، از جمله مواردی است که بسیار تحت‌تاثیر این روزهای بحرانی قرار گرفته، از این رو با استفاده از راهکارهایی مناسب نه تنها می‌توان به ادامه‌ی روند کسب‌و کار خود اندیشید بلکه حتی می‌توان به کسب‌و کار خود رونق بخشید و مشتریان بیشتری نیز جذب نمود. بنابراین سعی کنید تا از قافله تحول دیجیتال جا نمانید.

بر این اساس، در این مقاله به برخی از تغییر و تحولاتی که ممکن است در این روزها برای ما، مشتریان‌مان و شرکت‌ها و… اتفاق بیفتد، اشاره خواهیم نمود.

گسترش کار از خانه

قبل از این روزها، کارمندان مجبور بودند تا برای انجام امور، هر روز و در ساعاتی مشخص در شرکت و دفترکار حضور یابند، اما در شرایط کنونی و البته دیجیتالی شدن کارها، کارمندان می‌توانند همان امور را حتی بسیار موثرتر از راه دور و در منزل انجام دهند. کارمندانی که باید هر روزه ساعاتی را در مسیر می‌بودند تا به محل کار خود برسند، اکنون به راحتی و بدون اتلاف وقت قادرند به امور رسیدگی نمایند، از این رو کارایی بیشتر و حرفه‌ای‌تری را از سوی کارمندان شاهد خواهیم بود. انجام کارها بصورت دورکاری علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، از لحاظ اقتصادی و سوخت مصرفی و بسیاری موارد دیگر نیز به صرفه خواهد بود.

انجام کارها بصورت دیجیتالی و غیرحضوری بویژه در خصوص کارمندانی که دارای فرزندان کوچک هستند، حائز اهمیت است. در اینصورت این اشخاص قادرند، آنچه را که در محیط کار انجام می‌داده‌اند، حتی با کیفیتی بهتر و با خیالی راحت‌تر در محیط خانه انجام دهند و ساعات بیشتری را در کنار خانواده سپری نمایند.

با دورکاری و دیجیتالی شدن کارها، اگرچه هنوز هم برای تشکیل برخی جلسات کاری، دیدارها و رسیدگی به پاره‌ای از امور اداری، نیاز به حضور در محل کار است، با این حال، بطور کلی نیاز به حضور جسمی در محیط کار بسیار کاهش یافته است.

 

تحول دیجیتال - نرم افزارهای ویدئو کنفرانس

ابزارهای ویدئویی بیشتری استفاده می‌شود

نمایندگان، واسطه‌ها و کارگزاران جهت برنامه‌ریزی‌ها، مشاوره‌ها، بازاریابی و فروش هرچه بهتر می‌توانند از نرم‌افزار جلسات تصویری Zoom و یا سایر نرم‌افزارهای مشابه استفاده نمایند.

تا چند ماه پیش افراد کمی با زوم (Zoom) آشنا بودند، اما هم‌اکنون افراد زیادی به‌صورت روزمره از آن استفاده می‌کنند. امروزه نرم‌افزار زوم، ساده‌ترین روش ممکن، جهت برقراری جلسات ویدئویی است. این اپلیکیشن که برروی برگزاری جلسات ویدئویی یا ویدئو کنفرانس متمرکز است، در دوره‌ی همه‌گیری کرونا ویروس، رشد چشم‌گیری داشته، بطوریکه امروزه افراد بسیاری در سراسر دنیا جهت برقراری ارتباط با همکاران و دوستان‌شان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

مسئولیت تغییرات را به عهده بگیرید

با لغو رویدادهای حضوری، زمان بیشتری خواهیم داشت تا بتوانیم زیرساخت‌های بازاریابی مناسبی را که با واقعیات جدید سازگار باشند، تهیه کنیم. در این راستا، اگر در تاکنون نمایه‌ای تجاری در LinkedIn و Facebook نداشته‌اید، اکنون وقت آن است که یک نمایه‌ی تجاری ایجاد نمایید و اگر نمایه‌ای غیرفعال و یا منسوخ دارید، پس بجنبید و آن را به روزرسانی کنید و بطور مرتب از آن استفاده نمایید.

علاوه بر این‌ها، در صورتیکه از مدت‌ها قبل به فکر به‌روزرسانی لیست مشتریان خود بوده‌اید، اما به هر دلیلی تاکنون زمان انجام این کار را پیدا نکرده‌اید، اکنون بهترین موقع برای انجام این کار است. شرایط و زمان خوبی است که کار با نرم‌افزارهای کاربردی، مسیر تازه ای را آغاز کنید.

با تمام ویژگی‌ها و نحوه‌ی سازماندهی بهتر لیست پستی خود آشنا شوید. با رویکرد تحول دیجیتال ، نوع ایمیل‌های ارسالی شما به مشتریان باید بر روی نیازهای آنها متمرکز باشد. بعنوان مثال، یکی از راه‌های سازماندهی لیست‌ها با توجه به شرایط خانوادگی مشتریان تنظیم می‌شود، مانند اینکه آیا آنها خانواده‌ای جوان با چند فرزند هستند و یا اینکه خانواده‌ای بازنشسته هستند.

اکنون زمان بسیار خوبی برای ارتباط با مشتریان، مشتریان بالقوه و مراکز نفوذ است. مخاطبین تلفن همراه و دوستان خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌روز کنید و در این شبکه‌ها فعال باشید. برای فالورهای خود مطالبی مفید قرار دهید، راه‌حل‌هایی خلاقانه‌ را به آنها ارائه دهید، به آنها بینش‌ها و نکات حرفه‌ای آموزش دهید، طوری که مخاطبین به شما بعنوان یک متخصص نگاه کنند. در اینصورت حتی اگر هم‌اکنون هم مشتریان‌تان چیزی از شما نخرند، شما را بخاطر خواهند سپرد و با بازشدن دوباره‌ی بازار و بازگشت به شرایط عادی، از شما خرید خواهند کرد.

کلام پایانی

امروزه اینترنت، تحلیل داده و هوش مصنوعی تاثیرات بسزایی برروی صنایع مختلف داشته‌اند. از این رو شرکت‌های بزرگی کـه هنوز قدمی در این مسیر برنداشته‌اند، تحت فشار رقبایی قرار خواهند گرفت کـه با تحول دیجیتال، از مزایای رقابتی قابل‌توجهی برخوردار شده‌اند و به سرعت در حال رشد و توسعه می‌باشند. البته تنها بکارگیری ابزارهای دیجیتال به معنی تحقق تحول دیجیتال در تجارت‌تان نیست و کسب‌وکارهای بسیاری وجود داشته‌اند که با وجود برداشتن قدم‌هایی در مسیر تحول دیجیتال، تنها بدلیل عدم پیوستگی این فعالیت‌ها، در نهایـت نتوانستند انتظارات مطلوب را برآورده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار