وقتی در زندگی شغلی خود به مانع برخورد می­کنید چکار می کنید؟ آیا آخر هفته­ ها و شب­ها تا دیر وقت در اداره در حال کار هستید؟ مطمئناً با این شیوه تلاش ­های شما به هدر می ­رود، زیرا بیشتر در حوزه­ هایی که از آن­ها لذت نمی­برید و یا در آن­ها بهترین نیستید، کار می کنید. همه تلاش­ هایی را که برای مشتریان خود انجام می­دهید بی فایده است. برخی از مشاوران ارشد مالی با کار کمتر و تخصص بیشتر، راه حل هایی را بدین منظور پیدا کردند.

چگونه در یک حوزه کاری بهترین باشیم؟

Clay Gillespie می­ گوید:”شما نمی­ توانید در همه زمینه­ ها خوب باشید، حداقل من نمی ­توانم. من متوجه شده ­ام، اگر در یک  زمینه خوب هستم  به دنبال آن میروم و روی آن پافشاری دارم، درنهایت، من در آن­ حوضه متخصص می­ شوم و به خوبی کار میکنم.” وی گفت که در بین مشاوران ارشدمالی، اکثر آن­ها در کار خود بهترین هستند.

برسی زندگی افراد موفق در اکثر زمینه ­ها نشان می­ دهد که تمرکز بر روی یک زمینه خاص، می تواند قدرت شما در آن حوضه را افزایش دهد و منجر به متخصص شدن فرد و در ادامه باعث دستیابی به موفقیت­ های بزرگ­تر بشود. لازم نیست هم زمان چندین کار را نصفه و نیمه بلد باشید، ارزش شما هنگامی که متخصص باشید، بیشتر می­ شود.

این­ مفهوم در زمینه­ های دیگر نیز صادق است. به­ عنوان مثال در زمینه پزشکی، پزشک­ عمومی نوزادان را به دنیا نمی ­آورد و یا جراحی قلب باز انجام نمی ­دهد. درعوض، از متخصصان خواسته می­ شود بهترین مراقبت را برای بیماران انجام دهند.

کارگروهی بازدهی را افزایش می دهد

متخصصان مالی می­ توانند با موفقیت رویکرد مشابهی را در پیش بگیرند. میشلین وراس می گوید : “مفهوم کار تیمی خیلی مهم است، این موضوع، به همان اندازه که برای مشاور مفید است، برای مشتری نیز مفید است.” او گفت : “علاوه بر این، این­کار به­ مشاور اجازه می‌دهد تا کم‌تر کار کند درحالی که به طور قابل‌توجهی با استفاده از حوزه‌های ­تخصصی دیگران، پول بیشتری به دست می‌آورد.”

بطور ساده ­تر، در یک کار متخصص باشید و بگذارید کارهای دیگرتان را افراد متخصص در آن زمینه انجام دهند، با این کار هم وظایف تقسیم شده و هم کیفیت کار افزایش می­ یابد .

وی گفت: “از آنجا که کمیسیون­ ها طبق قابلیت­ های متخصصان در کار مشترک تقسیم می شود، درصدی که از یک پرونده بدست می ­آید می­ تواند بالغ بر 100 درصد بیشتر از عملکرد خودتان در آن­ پرونده شود. زیرا، شما از توانایی دیگران که در یک عرصه خاص با تجربه­ تر هستند، بهره­ مند می ­شوید.”

واراس گفت: “نکته اصلی ارجاع مشتری به مشاوران دیگر، اطمینان از توافق نامه کتبی قبل از انجام کار است که در مورد نحوه تقسیم پرونده، مالکیت مشتری و هرگونه فروش بعدی که پس از آن اتفاق می ­افتد، تأمین می­ شود.”

مشاهده زندگی حیوانات و برسی آن­ها بخوبی اهمیت کار گروهی را به ما نشان می­ دهد. زندگی زنبورها بهترین الگو برای کار گروهی است، هنگامی که تمام اعضای یک کندو به یکدیگر کمک می­ کنند برای به ثمر رسیدن هدف بزرگ­تر و به خوبی مشخص است که رسیدن به هدف تنها از طریق کارگروهی می تواند صورت پذیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار