اهمیت بازاریابی و تاثیر آن در کسب و کار

‌همه‌ی کسب و کارها به منظور تامین رفاه در زندگی انسان و همچنین به عنوان منبع در آمد، ایجاد می‌شوند. در واقع تمام این مجموعه ها به منظور رفع نیاز‌های افراد و همچنین جهت ارایه خدمات به آن‌ها شکل گرفته‌اند. به منظور معرفی کالا یا خدمات قابل عرضه، روش‌های زیادی وجود دارد. به مجموعه عملیاتی که جهت معرفی دقیق کالا و برشمردن مزایای آن، مجاب کردن مشتری برای خرید و ایجاد احساس نیاز به آن کالا در مشتری صورت می‌پذیرد،  بازاریابی می‌گویند.

بازاریابی هر نوع خدمات، به روش مخصوصی انجام می‌شود. شخص بازاریاب، با طرح سوالاتی کارآمد، از نیاز مشتری و علایق او مطلع می‌شود؛ در این صورت کالای مد نظر مشتری را به راحتی در اختیار او قرار می‌دهد. این روش علاوه بر تاثیر در افزایش فروش، می‌تواند به نفع خریدار نیز باشد؛ به صورتی که مشتری می‌تواند در مورد محصولات به طور رایگان مشاوره گرفته و به راحتی خرید خود را انجام دهد.

برند‌های با کیفیت و مطرح دنیا، با عنوان کردن روش‌های جدید در بازاریابی، کالا یا خدمات خود را به جهان معرفی می‌کنند. این شرکت‌ها، با در اختیار گذاشتن اطلاعات دقیق و کامل در مورد کالای قابل عرضه و همچنین تصاویر واضح و با کیفیت ضمن معرفی خود، خرید کردن را آسان می‌کنند.

به علت اهمیت این موضوع در هر مجموعه کاری و همچنین لزوم تلاش جهت فروش بیشتر در هر شرکت، بخشی جهت بازاریابی و فروش خدمات یا کالا تشکیل شده است. امروزه به علت در دسترس بودن اینترنت، بازاریابی اینترنتی نسبت به روش حضوری، رایج تر است.

 

4 نکته جادویی برای بازاریابی نتیجه بخش در کسب و کار

 

  • رضایت مشتری را جلب کنید

یکی از مهمترین اصول بازاریابی، ایجاد اطمینان و جلب رضایت مشتری است. مشتری جهت رفع نیازش به شما مراجعه می‌کند و تنها چیزی که می‌تواند سبب ایجاد اطمینان مشتری از خرید خدمات شما و احساس نیاز به آن می‌شود، خدمات با کیفیت شماست. در واقع این کیفیت است که نظر مشتری را به خود جلب کرده و او را به خرید دوباره یا معرفی شما به دیگران ترغیب می‌کند.

 

  • به درستی خدمات خود را به افراد معرفی کنید.

از تمام مزایا و قابلیت‌های محصول و همچنین خدمات پس از فروش صحبت کرده و ارزش خود را بیان کنید. معرفی دقیق خدمات و بیان کلیه ویژگی‌های آن، باعث تسهیل خرید کردن می‌شود. مشتری با توجه به نیازش، بهترین کالا را خریداری می‌کند.

 

  • روش‌های متفاوت را امتحان کنید.

امروزه، بازاریابی با روش‌های متفاوتی همچون بنر‌ها، اینترنت و سایت‌های مختلف، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و همچنین حضوری انجام می‌شود. اصولا روشی که خلاقانه و جدید باشد، بیشتر باعث جلب توجه می‌شود. بسیاری از تولید کنندگان خوراکی یا شوینده‌های متفاوت، جهت بازاریابی و معرفی محصول تولید شده خود، بسته های تبلیغاتی ایجاد کرده و به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند. افراد پس از امتحان کیفیت محصول ترغیب به خرید از آن برند می‌شوند.

 

  • از بازاریابی آنلاین غافل نشوید.

امروزه بسیاری از افراد، در حال استفاده از کامپیوتر، موبایل و تبلت هستند. منطقی است که این افراد، ترجیه دهند همه یا قسمتی از خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و کمی در زمان صرفه جویی کنند. با ایجاد سایت اینترنتی و معرفی محصول و خدمات، می‌توانید شاهد پیشرفت شایان، در کسب و کارتان باشید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار