آرامش در ارتباط با مشتریان

هر مشاور در حرفه خود ممکن است در یک جلسه ملاقات با مشتری، زیاد صحبت کند و فرصت صحبت کردن به مشتری یا مخاطب خود را ندهد. مدام سوال طرح کرده و خود به آنها پاسخ دهند.

ریک جونز، CFP ، عضو 20 ساله MDRT از ونکوور کانادا، آرزو می کند که ای کاش برای فهمیدن این موضوع اینقدر زمان هدر نمیرفت و زودتر متوجه این قضیه می شد که این راه کاملاً اشتباه است.

وی می گوید : “آن چه که من عادت به انجامش کرده بودم این بود که از مشتریان و یا مخاطبینم سوال بپرسم، و سپس خودم به آن ها پاسخ می دادم زیرا من شخصی بودم که پاسخ ها را می دانست.  اما مشکل این بود که آن ها فقط جواب های من بودند و مهم نبود که جواب مشتریان من نیز هستند یا خیر “

 او ادامه داد. “من فکر می کنم در آن زمان درست این بود که سوالات را مطرح کنم و آرام باشم . این موضوع واقعاً هیجان انگیز است.  اگر سوالات درست را بپرسید و واقعاً گوش دهید، مشتریان شما خواهند گفت که چه می خواهند انجام دهند.”

هارپیت سینگ آتول، عضو شش ساله MDRT از انگلستان است که از آرامش زیادی در جلسات با مشتریان برخوردار است او می گوید:” به یاد داشته باشید،  شما برای کمک به مشتریانتان در این جلسه حضور دارید”

وی می گوید : “اغلب هنگامی که در ماشین در حال رفتن به یک سفر کاری هستم ، نفس عمیق برای 5 دقیقه می کشم و فکر می کنم، من به عنوان یک مشاور مالی حرفه ای می آیم تا با شما به عنوان یک مشتری صحبت کنم و می خواهم به شما کمک کنم ”  او به خودش می گوید “پس فقط داخل برو، آرام باش و به صحبت های آنان گوش کن”.

5 پاسخ
  1. افسانه محمددو
    افسانه محمددو گفته:

    سكوت بعد از سوال نكته خيلي مهميه كه بايد رعايت كرد …سخته ولي با تمرين حاصل ميشه …سپاسگزارم استاد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی توسط : نوین ادمین

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
با خرید جعبه ابزار برای استفاده از تمامی امکانات سایت وجهی پرداخت نمی کنید.معرفی جعبه ابزار